DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Mimarlıkta Doğal Algoritmalar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ARCH 566
Güz/Bahar
1
4
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı biyolojiden esinlenen hesaplamalı süreçlerin ve algoritmaların mimari tasarıma uygulanmalarını araştırmaktır ve bu analizlere dayanarak yeni mimari çözümler yaratmayı ve analiz etmeyi öğrenmesidir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Mimarlıkta dirimbenzetim (biomimetry) ve doğal algoritmalar üzerine güncel teknolojik gelişmeler ve araştırmalar hakkında açıklayabilecek sunumlar hazırlayabilecak.
  • Mimari araştırma yapmak ve/veya yeni varsayımlar üzerinde çalışma, analizleri ve kuramları değerlendirebilecek
  • Dijital dirimbenzetimde (biomimetry) kullanılan matematiksel ve dijital becerilerini gösterebilecek.
  • İleri dijital işlevsel, yapısal ve çevresel analiz yapabilecek
  • İleri dijital ve matematiksel tasarım yöntemlerini değerlendirebilecek;
Ders Tanımı Bu derste Mimari Tasarımda uygulanabilecek, doğada bulunan algoritmalar tanıtılacak ve bunlarla yazılımsal deneyler yapılacaktır. Bunların arasında algoritmalar, skript yapıları, tasarım stratejileri ve süreçleri yer alacaktır. Öğrenciler yazılım teknolojileri, sanat ve tasarımla ilgili hesaplamalı ve algoritmik süreçler üzerine okumalar yapacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Programlama Temelleri | Temel kodlama örnekleri
3 Döngüler ve rastgelilik | Temel Anemone örnekleri Ödev 1: Anemone/Grasshopper'da Döngü yapmak
4 Rasgelilik ve determinizm | Temel Space Syntax ve yaya simülasyonu Ödev 2: Stüdyo projesi üzerinden yaya simülasyonu ve Space Syntax üzerinde örnek yapmak
5 Kümelenme/Dallanma ve Büyüme | Grasshopper eklentilerini keşfetme ve bir obje tasarımı Ödev 3: Objeyi finalize etme ve kural tanımı yapmak
6 Phyllotaxis ve L Sistemleri | Basit kurallar tanımlayın ve bir obje tasarımı Ödev 4: Ara sınava hazırlık
7 Ara sınav Makale ve ödevlerin teslimi
8 Genetik Algoritmalar ve optimizasyon 1 | Temel Galapagos uygulamaları Ödev 5: Güneş yönüne göre bir yüzeyi optimize etmek
9 Genetik Algoritmalar ve optimizasyon 2 | Temel Galapagos uygulamaları Ödev 6: Diğer optimizasyon stratejilerini denemek ve kayıt altına almak
10 Floklama ve Agends/Boids | Temel Agend simülasyonu yapma Ödev 7: Agend temelli algoritmalar ile yYeni formlar deneme ve kurallar denemek
11 Sunum ve Tartışma | Bütün Makroform ile Model/Prototip yapma
12 Makroformugeliştirmek ve tartışılan konuları düzeltmek
13 Modelin detaylarına karar vermek
14 Modeli bitirmek
15 Sunum ve Tartışma
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı

Architectural Geometry (Hardcover) by Helmut Pottmann (Author) Bentley İnstitute Press ISBN-978-1-934493-04-5

Algorithmic Architecture (Paperback) by Kostas Terzidis (Author) Architectural Press (10 May 2006) ISBN-10: 0750667257 ISBN-13: 978-0750667258

AAD_Algorithms Aided Design (Hardcover) by Arturo Tadeschi (Author) ISBN:978-88-95315-30-0

Digital Fabrication in Architecture (Hardcover) by Nick Dunn (Author) Laurence King Publishing ISBN 978 185669 891 7

 

 

“EMERGENT TECHNOLOGIES AND DESIGN - towards a biological paradigm for architecture”. Routledge, London. (with Hensel and Menges)

2008 “NATURE AND THE CULTURAL EVOLUTION OF ARCHITECTURAL FORMS”, Keynote Lecture at Acadia 2008 ‘Silicon + Skin- Biological Processes and Computation’ and Article published in Acadia 08 Proceedings.

Kevin Kelly, Out of Control - The new Biology of Machines, Fourth Estate, London, 1994

DIFFERENTIATION AND HIERACHY IN NATURAL SYSTEMS’ in ‘MORPHO- ECOLOGIES’ AA Publications

2006 (Magazine Ed.)”TECHNIQUES AND TECHNOLOGIES IN MORPHOGENETIC DESIGN’ AD Wiley, London, (with Hensel and Menges)

Brian Goodwin, How the Leopard changed its Spots - The Evolution of Complexity, Phoenix, London, 1994

2008 ‘(Article) MUTATIONS, MORPHOGENESIS AND MONSTERS’ Perspecta 40, Yale University Press

Steven Johnson, ‘Emergence- The connected lives of ants, brains, cities and software’ Scribner 2001

 

Zorunlu

http://modelab.is/grasshopper-primer/

https://www.arduino.cc/

https://processing.org/

https://vvvv.org/

Önerilen Okumalar/Materyaller

“EMERGENT TECHNOLOGIES AND DESIGN - towards a biological paradigm for architecture”. Routledge, London. (with Hensel and Menges)

2008 “NATURE AND THE CULTURAL EVOLUTION OF ARCHITECTURAL FORMS”, Keynote Lecture at Acadia 2008 ‘Silicon + Skin- Biological Processes and Computation’ and Article published in Acadia 08 Proceedings.

Kevin Kelly, Out of Control - The new Biology of Machines, Fourth Estate, London, 1994

DIFFERENTIATION AND HIERACHY IN NATURAL SYSTEMS’ in ‘MORPHO- ECOLOGIES’ AA Publications

2006 (Magazine Ed.)”TECHNIQUES AND TECHNOLOGIES IN MORPHOGENETIC DESIGN’ AD Wiley, London, (with Hensel and Menges)

Brian Goodwin, How the Leopard changed its Spots - The Evolution of Complexity, Phoenix, London, 1994

2008 ‘(Article) MUTATIONS, MORPHOGENESIS AND MONSTERS’ Perspecta 40, Yale University Press

Steven Johnson, ‘Emergence- The connected lives of ants, brains, cities and software’ Scribner 2001

Kelly, K. Out of Control: The New Biology of Machines, Social Systems and the Economic World (Cambridge, MA: Perseus, 1994), 472. Mitchell, W.J. e-topia ( Cambridge, MA: MIT Press, 2000), 59. Negroponte, N. Soft Architecture Machine (Cambridge, MA: The MIT Press, 1975), X.

O'Sullivan, D. and Igoe, T. Physical Computing: Sensing and Controlling the World with Computers.Cambridge, MA: Thomson, 2004.

Igo, Tom. Making Things Talk: Practical Methods for Connecting Physical Objects. Cambridge, UK: Make Books / O'Reilly, 2007.

Mataric, Maja J. The Robotic Primer. Cambridge: MIT, 2007.

Barkow-Leibinger, An Atlas of Fabrication, AA Publications, 2009.

Burton, Richard; Dickson, Michael; Harris, Richard, The use of roundwood thinnings in buildings

http://modelab.is/grasshopper-primer/

https://www.arduino.cc/

https://processing.org/

https://vvvv.org/

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
4
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
35
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
Proje
1
67
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
5
Final Sınavı
    Toplam
224

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.

2

Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.

3

Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır.

4

Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.

5

Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir.

6

Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.

7

Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

8

Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.

9

Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar.

10

Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest